Gör det själv: Bricka Plattan

20140414-155255.jpg

Jag älskar brickan Plattan och skulle mer än gärna köpa en, men när plånboken inte tillåter får man ta till andra medel. Nämligen dekorplast.

Jag använde brickan Offentlig från IKEA. Jag försökte först spraymåla brickan, för att endast behöva klistra på svarta trianglar, men bestämde mig för att dekorplasta hela brickan för att få en jämnare yta. Det var dessutom svårt att täcka den mönstrade brickan med sprayfärg.

20140414-155357.jpg

Sen började jag klippa ut alla dessa trianglar i dekorplasten som jag beställde från vinylahem.se. Mätte ut på ett ungefär hur raderna skulle vara. (Huvudsaken är att man har en linje att gå efter sedan är det bara att fylla på.)  20140414-155308.jpg

Därefter började klistrandet. Jag hade lite vatten med diskmedel i som jag hade på för att lättare kunna flytta plasten och få den på rätt plats.

Kommentera

