malmöweekend mitt i veckan

Jag har varit i Malmö sedan i tisdags, jag har passat Sixten och sen bjöd Malin mig på Oslipat med Jens Lekman på Babel,

Detta vilda lilla charmtroll! Vi har läst tusentals böcker tusentals gånger, målat, hamrat, vilat, ätit, promenerat och framförallt KOLLAT PÅ LASTBILAR!!! Det var massor med vägarbete i stan och Sixten ÄLSKADE det. Vi stod och tittade en lång stund, han satt och gapade och pekade och sa ”woooow!” och ”oooj!” och ”Babil!” (som betyder lastbil)  och så vinkade han på gubbarna. När vi gick till Malins jobb för att hälsa på, pekade han på trafiken och sa: ”Bila, bila, bila!” Han är så rolig. Jag fick lämna honom på dagis igår utan Malin och det var inte så kul. Han grät när jag gick och jag kände nästan också för att gråta.

20140307-112212.jpg

I onsdags var vi som sagt på Oslipat med Jens Lekman på Babel. Det var jätteskoj. Jag älskar ju låttexter och att verkligen, verkligen lyssna på dem. Här hade sex komiker tolkat Jens låtar och det var riktig skoj att stå och försöka lista ut vilken låt det var de tolkade.

Kommentera

