2013

Har inte detta året gått extra snabbt? När jag först tänkte tillbaka på 2013 så tänkte jag att detta året har jag verkligen inte gjort ett dugg. (då med fokus på de sista tre-fyra månaderna) Men när jag sedan började tänka efter lite så insåg jag att jag gjort MASSOR!

För det första firade jag nyår i Sydney! Inte illa det. Första veckan av det nya året var jag in Bondi Beach och sedan flög jag till Nya Zeeland, där jag tillbringade de kommande fyra månaderna (januari – april). Pluggade på NMIT och lärde mig massor. Besökte maoriby, vandrade halva Heapy Track, utövade extremsporter såsom paragliding och forsränning, det sistnämnda var något av det roligaste jag någonsin gjort, paddlade och vandrade i Abel Tasman, besökte Wellington och slutligen tog examen i Nya Zeeland.

IMG_0066

I april bar det av hemåt och det gick ju sådär. Första tiden hemma var härlig, att träffa alla man saknat och äta svenska saker. Sen blev det ganska snabbt trist. Vardag.

DSC_0063

Hanna & Linus gifte sig och det blev fest.

Sedan var det åter till vardag och EXAMENSARBETE….

I juli åkte jag och Linnea till Barcelona.

IMG_1106

I augusti fyllde Sixten 1år, Jag fyllde 24år, tog examen och gick på anställningsintervju. Jag fick jobbet på iittala outlet och jobbade en vecka i Höganäs sedan började vi bygga vår butik i Älmhult och öppnade den 26 september. De sista månaderna har inget speciellt hänt. Det är mer bara vardag. Fast jag började ju faktiskt plugga igen i december.

sixten 1år 084

Kommentera

