julafton 15 december

Tänk att det är ett år sedan lille Sixten var pepparkaksgubbe! Även i år firade vi julafton något tidigare, men inte lika tidigt som förra året :)

Malin, Emil och Sixten kom hit i söndags då vi firade jul och nu känns det verkligen som mellandagarna. All reklam på tv och i mail är så förvirrande. Varför håller de på med julklappshysteri och janssons frestelse EFTER jul? Sen kommer jag på att det bara är den sjuttonde december. :)

Resten av släkten kom på julfika med kaffe och glögg, lussekatter, lussebullar, pepparkakor och allt julgodis jag har gjort. Sixten fick en massa julklappar och vi andra tittade på när han öppnade. Konstigt nog är det lika kul som att få paket. Börjar man bli gammal då?

På kvällen blev det julbord och ännu mer glögg, knäck och choklad samtidigt som jag missade sista timmarna av Musikhjälpen. Snacka om att jag blev besviken. Fast det kanske kan bli en tradition, jag missade ju slutet förra året också.

Sixten fick bland annat finkläder och en dammsugare av mig, mamma och pappa. Och som han älskade den där dammsugaren. När de kom hem till Malmö gick Sixten med dammsugaren på trottoaren. :)

Kommentera

