en oväntad springtur

Idag blev inte promenaden med Rocky så stillsam som den brukar vara. Vi hade gått lite mer än en kilometer, han gick utan koppel och nosade på något i kanten av stigen. Jag ser att en berner sennen kommer lufsandes mot oss, men det gör inte Rocky. Han går där med nosen nere i mossan, tittar upp och får en chock och börjar springa. Jag har aldrig sett honom så rädd. Jag tror att han kommer att springa tills andra hunden är utom synhåll så jag går lugnt efter honom i riktning mot dit vi just gått. Men han syns inte någonstans, jag börjar jogga, ingen Rocky, jag börjar springa och springer tills jag inte kan andas och är ute ut skogen, men nej, ingen Rocky. Jag är på väg tillbaka in i skogen för att se om han sprungit av stigen när jag ser honom på väg mot stora vägen. Jag ropar på honom och han stannar tack och lov. Jag kopplar honom och går hem. Med andan i halsen och hunden i koppel. Jag kommer nog ha träningsvärk imorgon.

rocky

Kommentera

