Flygresan hem del 2

Det där med att njuta av dagen gick sådär. Jag gick och letade upp en buss och åkte in till Auckland city. Gubben som sålde biljetten tyckte att jag hade en fin hatt och att jag skulle ta färjan över till Devonport och dricka kaffe vid havet så det gjorde jag. Jag ringde också till de jag gjorde min bokning hos, svenska ambassaden och Air New Zealand. De första två var stängda och den tredje hjälpte mig. Eller försökte i alla fall. Visumet för USA som jag betalade 500kr för, deras hemsida låg nere och kommer antagligen inte fungera på några dagar. Alltså hade jag fått stanna på flygplatsen på obestämd tid. Deras förslag var att boka en annan resa som inte gick genom USA. Sagt och gjort och $760 fattigare (och ganska lycklig) jag blev ännu lyckligare när jag insåg att det var Felicias flyg jag var bokad på. Dock lite olycklig över att endast komma till London.

Väl på flygplatsen igen satt jag och letade efter en resa mellan London och Köpenhamn tills Ida och Lisa kom och sällskapade mig. Checkade in min väska och frågade om jag inte kunde ta min originalflight mellan London och Köpenhamn men det var tydligen för komplicerat för dem. Så min väska blev incheckad till London och jag måste hämta ut den en gång till. Sen hittade jag äntligen en resa hem, fyllde i alla uppgifter och betalgrejor och så måste jag naturligtvis godkänna med bankdosan som är nedpackad och incheckad i stora väskan. Dör lite och ringer och väcker VÄRLDENS BÄSTA MAMMA som fixar allt!!!

Lisa och Ida boardar och jag blir ensam och lugn för första gången på hela dagen och kommer på att jag inte ätit något idag (klockan är 17:10)

Snart kommer Felicia, det ska bli skönt. Vi har inte träffats sen i morse! :)

20130414-174725.jpg

20130414-174718.jpg

One thought on “Flygresan hem del 2

  1. Pingback: Flygresan hem del 3 | linda ivarsson

Kommentera

