Flygresan hem del 1

Det började med ett adjö i lägenheten, jag väckte Marcus och Felicia för att krama de hejdå klockan fem på morgonen. Sen gick jag ut för att vänta på taxin som redan var där. Det här börjar bra, tänkte jag. När jag kommer till flygplatsen i Nelson är det mörkt, tomt och LÅST!!! Jag väntar utanför i tjugo minuter innan de öppnar. Endast 10grader ute, kallt!!! Sen börjar problemen när jag väl får komma in. Maskinen man ska checka in i funkar inte på min biljett. Jag får hjälp av en snäll Air New Zealand tjej. Hon frågar var jag ska (eftersom det står Köpenhamn i mina papper och inte Copenhagen.) Sen frågar hon om jag har visum för att komma in i Danmark…. Hmmm…?
Det kommer sedan fram att jag ska mellanlanda i Los Angeles och det är det visumet jag inte har. Jag som trodde att jag skulle åka över Asien… I mina papper står det Nelson-Auckland, Auckland-London, London-Köpenhamn. Det är ju inte så att man tänker att man ska söka visum för USA då. Fick sätta mig i panik och försöka fixa ett visum, först på mobilen – funkade inte. Sen packade jag upp datorn, som har jättedåligt batteri och sladden nerpackad i stora väskan. Hann nog precis slutföra allt. När jag skulle betala fungerade naturligtvis inte Ica-banken-kortet och på mitt VISAkort fanns det inga pengar och då var det bara att börja föra över pengar också, MEN jag hann. Dock kan det ta upp till 24 timmar att få det bekräftat, så det återstår att se om jag överhuvudtaget får boarda planet ikväll…

Nu är jag på flygplatsen i Auckland har hämtat ut min väska eftersom jag inte kunde checka in den hela vägen och lämnat in den i en liten bur. Nu lämnar jag flygplatsen och ska försöka njuta av dagen.

20130414-090153.jpg

One thought on “Flygresan hem del 1

  1. Pingback: Flygresan hem del 3 | linda ivarsson

Kommentera

