tiden går fort när man har roligt

men även nu.

De senaste dagarna har vi varit lediga, eller lediga är väl fel ordval. Men vi har inte haft några lektioner. Vi håller just nu på att jobba med våra inlämningsuppgifter (för ja, vi pluggar här, även om det inte ser ut så på bilderna) eller, vi borde i alla fall jobba med dem. Nyss kom jag på mig själv med att sitta och stirra ut genom fönstret, jag iakttog en kille som la sina böcker på biltaket. Mycket intressant och fascinerande. Eller så är jag bara uttråkad…

Första inlämningsuppgiften är redan avklarad. Imorgon är det dags för redovisning av assessment 2, som faktiskt redan är klart. och nästa vecka, tror jag det är dags för inlämning av tredje uppgiften. Sen är det bara the final one kvar. Den ska omfatta allt vi har gjort här, vilket är ganska mycket när man börjar tänka på det.

Livet just nu är ganska trist och det känns som om man lika gärna kunde ha varit hemma, men det ska nog vända redan nästa vecka. Det är lite för mycket vardagsliv och höst nu för att man ska trivas som man gjorde i början. Dessutom börjar hemfärden närma sig med stormsteg, idag är det bara 25 dagar kvar.

Nästa vecka ska vi åka på den sista skolresan, det känns faktiskt lite sorgligt. Vi har fått se mycket roligt genom skolan.

Okej, nu kanske jag borde sätta igång med skolarbetet istället för att sitta här och slösa bort min dyrbara tid, för trots att allt inte är superkul nu så går tiden väldigt fort…

Kommentera

