Harwood Hole & Ngarua caves

Idag har vi varit på utflykt igen! Först åkte vi mot Harwood Hole, sen vi gick låååångt innan vi kom fram till Harwood Hole, som är ett stort hål som sedan forsätter i något sorts grottsystem.. Oändligt stort och djupt i alla fall. Det var tydligen livsfarligt och det satt skyltar om detta överallt. Vi fick inte gå för nära kanten för då kunde vi ha ramlat ner och inte kommit hem till Sverige igen… Jag litar inte på mig själv i sådana situationer så jag tog det VÄLDIGT försiktigt. På vägen tillbaka till bussen gick vi upp till en utsiktsplats och det kan nog ha varit den mest fantastiska utsikt jag sett i hela mitt liv. Helt otroligt. Sen styrde Rob bussen mot Ngarua Caves, vilket också var riktigt häftigt. Området ovanför grottorna är inspelningsplats för både The Hobbit och Sagan om ringen.

2 thoughts on “Harwood Hole & Ngarua caves

  1. Åh vilken tur att du inte ramlade ner. Och vilken utsikt.
    Och nu har du varit utomlands så länge att du börjat med lite engelsk grammatik(:

Kommentera

