white water rafting

Idag var det dags för det som jag varit nervös över sedan jag fick reda på att det blev Nya Zeeland vi skulle åka till, nämligen forsränning. De flesta som känner mig vet att jag inte är någon vattenmänniska. Jag har gnisslat tänder och haft spänningshuvudvärk i en vecka, för att jag varit så nervös. Men den här resan handlar om att gå utanför sin trygghetszon, så därför bet jag ihop (gnissla tänder) och tog på mig våtdräkt, flytväst och hjälm i förmiddags och slog mig ner i den lilla gummibåten tillsammans med Simone, Lisa, Therese, Sara och vår lärare och guide Todd.

Det började väldigt lugnt och fint och påminde mest om Kållerado på Liseberg. Då bekände jag för Todd att jag varit rädd och nervös i en vecka. Då började han utmana oss alla i båten. Först fick alla hoppa i och flyta med längs forsen och precis innan vi var klara frågade han om vi ville prova att välta raften. Det var riktigt läskigt men ändå väldigt skoj!

Jag ångrar inte en sekund att jag gick utanför trygghetszonen. Jag hade VÄLDIGT skoj idag och jag är väldigt nöjd med mig själv. :)

Vi raftade i Buller Gorge med företaget Ultimate Descent

One thought on “white water rafting

  1. Pingback: westcoast | linda

Kommentera

