new years eve

Nyår är över och det blev väldigt lyckat må jag säga. Vi gav oss ut klockan 09:45 för att hinna fram till parken med utsikt över bron och få en bra plats. Med andra ord en väldigt lång dag. De flesta började dricka direkt när vi kom fram men vi höll oss till vatten fram till lunch i alla fall. Vädret var riktigt bra hela dagen och vi fick nog lite vätskebrist allihop. Jag lyckades också bränna mig i ansiktet och på bröstet trots att jag smort in mig med spf 50. Jag blev kallad lobster. Kul. Efter några timmar där kändes det inte så kul längre, det var varmt, jag var trött… Men när fyrverkerierna tjuvstartade vid nio kändes det så värt det. Sen gick timmarna fram till tolvslaget snabbt. Riktigt magisk känsla att stå där med tusentals andra människor som jublar i takt med raketerna. Annat än pappas raketlådor i Lönsboda. När raketerna tystnade började vi leta efter en taxi hem. Vi delade med tre engelsmän och hann åka från ena sidan av vägen, genom en rondell och stannade sedan på andra sidan vägen och hoppade ur då taxametern visade 18 dollar. Det skulle kosta oss minst 60 dollar att åka hela vägen hem, så vi gick istället.

Idag är sista dagen i centrala Sydney och det känns faktiskt ganska bra. Det ska bli skönt med lite solsemester nu, för imorgon drar vi till Bondi Beach där vi ska vara hela sista veckan i Australien.

DSC_0171nye

Kommentera

