flyttdagen

När jag vaknade igår morse hade det snöat en hel del. Mamma och pappa körde hemifrån kl tre på natten och var framme här vi åttatiden. vi hade planerat att köra fram till porten och lasta in alla grejor så att man inte skulle behöva springa så långt. Men icke. De hade visserligen plogat en gång  på gården men inte tillräckligt bred för att Bergmans-bilen skulle komma in. Så pappa parkerade och vi gick in och åt frukost medan vi väntade på Idas mamma som skulle komma med en snöskyffel så att vi  i alla fall kunde parkera på trottoaren. Men när vi kommer ut och ska flytta lastbilen så har den fastnat i snön. Great. Idas mamma kommer med skyffeln, men det hjälper inte. sen kommer det fram en Lidköpings Kommun- bil och frågar om vi behöver hjälp. Det kommer en traktor och hjälper oss. Detta tog oss nästan två timmar och då har vi inte ens börjat lasta in något. Men efter ytterligare ett par timmar var lastbilen knökfull och mamma och pappa körde hemåt igen. Då började jag dammsuga här. Det var så sjukt dammigt här. Äckligt. Sen möblerade jag mitt nya sovrum för den kommande veckan. det blev mycket mysigare än vad jag kunde föreställt mig! :) Igårkväll snöade det ännu mer och jag börjar oroa mig för om jag kommer att få ut min bil på torsdag…. IMG_4807IMG_4809IMG_4810IMG_4812IMG_4814IMG_4820

One thought on “flyttdagen

  1. Pingback: för ett år sedan | linda ivarsson

Kommentera

