äventyr

Alltid när jag och mamma är iväg så händer nåt spektakulärt! Denna gången var det punktering! Mamma ringer pappa och säger att bilen drar väldigt mycket till höger! Pappa säger åt oss att köra av vägen och kolla! Sagt och gjort! Däcket är platt! Vad ska vi göra?! Mamma ser då att vi stannat precis utanför däckservice! Jävlar vilken tur! Vi går in och de hjälper oss att pumpa däcket men det bara pyser ut igen! De ska byta däcket och ber mamma att backa till! Hon kör in i porten! BAAAM! Alla skrattar åt oss! Gubben frågar om vi har ett reservdäck och mamma svarar lugnt på en annan fråga! Sen blir hon hetsig och ska öppna bakluckan! Eftersom hon backade in i porten står vi alldeles för nära, hon ber mig då att köra fram en bit! Däcket är av och bilen upphissad, jag tittar på henne för att se om hon skojar! Reservdäcket är mindre än övriga och gubben börjar leta i sina gömmor! Under tiden går jag vad som känns som en mil för att ta ut pengar så att vi kan betala för kalaset! Hem kom vi, om än lite sent! Jag var hemma en timme för att sen återvända till stan för restaurangbesök med Elin, Mikaela och Marcus! Idag,tre dagar efter, är däcket punkterat igen!

20120903-085317.jpg

Kommentera

