helgen

Ibland går tiden alldeles för fort. Oftast på helgerna men annars också. Denna helgen har gått superdupersnabbt. Men jag har ändå hunnit med a lot. Igår fick jag för mig att använda det där halva paketet jäst som låg i kylskåpet. När jag öppnade paketet var det mögligt (såklart) men då var jag redan så inställd på att baka så jag gick och köpte en ny jäst. När jag kommit så långt att jag skulle börja med fyllningen såg jag att jag inte hade tillräckligt med kanel. Så jag improviserade lite grann och gjorde röda-bär-bullar (jordgubb, hallon och bigarråer), blåbärsbullar och så några kanelisar. OH GUD VAD GOTT! Efter mitt kladdiga bak-ryck fick jag ett städ-ryck och städade hela lägenheten. sen klippte jag mitt hår och efter det fanns det inte så mycket mer att göra. Men på kvällen träffades jag, Ida, Simone, Angelika och Björn hemma hos mig innan vi gick till stadsträdgården för att se Panetos och bli blöta i rumpan. Idag har jag fixat en massa pappersjobb och tråk. Men skönt att ha sånt ur världen. Jag har också suttit och trixat i wordpress för att försöka lära mig mer till jobbet, men idag i privat syfte. Lärorikt.

Kommentera

