hemmahelg

med 40 graders feber satte jag mig i bilen och körde 40 mil hem. Det var jobbigt. Men såååå skönt att komma hem. Rocky höll på att dö av glädje när jag kom. han sprang och hoppade och skrek. Malin var hemma när jag kom, men jag var så slut att jag inte orkade umgås. Men redan dagen efter mådde jag mycket bättre. Jag klippte mig, besökte gamla jobbet (herrgården), hälsade på kusinerna och åkte hem till Lönsboda, åt mat med mamma och pappa och sen gick jag till Pubben och drack öl och rom&cola med stoffe och grabbarna. Det var det trevligaste jag gjort på länge. Skrattade så att jag fick träningsvärk i magen. På lördagen körde jag till Osby och Swanson´s. Långresedag och MASSOR med folk. Johnny Cashs lillebror Tommy Cash var där och spelade och jag hittade min moster och drack kaffe och lyssnade på Cash. På kvällen blev det ettårskalas för Alva. Stora tjejen nu! När Alva var trött och klockan blev lite senare stack jag och mikaela först till Stoffe och sen till Granada. Det var trist. Scotts var där och jag stack hem. Sen tillbaka till Granada och sen skjutsade jag Linnea till älmhult. Igår var det söndag och då gjorde jag inte mycket. tittade på vasaloppet och tog det lugnt. Åt söndagsmiddag, så gott att få maten lagad!

Idag körde jag hem i solen. Och eftersom jag lämnade lägenheten i feberdvala såg den för jävlig ut! Så nu har jag städat, dammsugit, tvättat golv och fönster och sen hade jag turen att få en tvättid så nu har jag tvättat och bytt lakan. sååå härligt! Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna på stört. Men jag får väl vänta någon timme till!

Kommentera

