2011

Januari
Året började riktigt uselt. Jag var sjuk på nyårsafton och ett bra tag efteråt. Jag smidde planer för min framtid, men planerna gick inte riktigt som jag tänkt mig. Fick för mig att jag skulle åka som au pair till Guernsey, men det blev inget av det heller. Jag gick många och långa promenader med Rocky. Sökte ett jobb som resledare på Solresor, men det blev inget av det heller. Jag och mamma åkte på picknick till havet. Supermysigt.

Februari
Jag var extremt flyttahemifrån-sugen och gjorde kollage på en massa inredningsprylar och tro det eller ej, men det överensstämmer ganska så bra med min lägenhet nu. Jag började gå hos en jobbcoach, såhär i efterhand är jag väl glad att jag gjorde det. Det gav inget jobb och det var tråkigt, men jag tror att jag lärde mig en hel del av det. När jag inte sökte jobb målade jag garaget, tillverkade smycken och sydde en ny dyna till min fåtölj. Jag köpte nya glasögon och slipade solglasögon, bästa saken jag någonsin köpt.Vi ordnade en överrasknings-babyshower för Hanna. Det var skoj!

Mars
Alva föddes den 5 mars, och jag blev stolta Tant linda. Uno fick en hjärtattack :(
Jag och Mikaela åkte till Göteborg för shopping och TUR-mässa. Mitt första möte med skolan. :)

April
I april hände det massor. Jag blev deppig över ett nej på ett jobb jag verkligen ville ha. Danni & Andreas hade inflyttningsfest. Unos begravning. Jag och Linnea kollade på Håkan Hellström i Kristianstad. Jag och Mikaela åkte och hälsade på Jens-Ola i Malmö. Jag åkte till Malmö igen. Jag och Mikaela var på cirkus. Jag var på anställningsintervju. Jag träffade äntligen Elvira &  Brad igen. Jag fick ett samtal om att jag fick jobbet! Jag åkte till Linköping med Mikaela & Marielle för att se Hoffmaestro och hälsa på Elin. Det var påsk och jag jobbade mitt första pass på Möckelsnäs Herrgård.

Maj
Valborg i Ollonskogen med familjen. Jag åkte till Lidköping och gick på öppet hus på KulturTurism och fick problem att ta mig hem. Jobbade och jobbade och jobbade. Gick på Linneas dansuppvisning. Köpte en ny dator! Åkte till Karlskrona och hälsade på Therese.

Juni
Siesta. Enough said! :) Åkte till Ängelholm och träffade Emma en sista gång. Jobbade på Osbys och Älmhults baler på Möckelsnäs. Linneas alltså. :) Gick på Linneas student. Jag fick mitt antagningsbesked från KulturTurism och blev superduperglad att jag kom in! :) Jobbade och jobbade och jobbade även denna månad. Åkte till Lidköping och kollade på lägenheter med mamma och Malin och svängde inom Varberg och Ullared påväg hem. Firade midsommar på Ekudden med en massa god midsommarmat och underbara människor.

Juli
Jobbade och jobbade och jobbade. Men emellanåt hann jag med lite annat också. Bland annat så köpte jag en lägenhet och det firade vi med skumpa grillning och jordgubbar! Mamma och mormor följde med till Lidköping för att skriva på kontraktet. Jag byggde en vikvägg till mitt ”sovrum”. Och hann även med en tvådagarssemester på Öland men släkten och en endagssemester i Göteborg, på Liseberg.

Augusti
Hämtade nyckel till lägenheten i Lidköping. Hade tidernas bästa födelsedag med en massa överraskningar! Hade mamma, pappa, Monica och Ludvig på besök på jobbet. Jobbade och  jobbade tills det var slut på jobb för min del.Sydde en sittpuff till min lya. Hade min andra halv8middag som gick galant! Kokade en massa äppelmos och packade i massor inför kommande flytt. Var på kräftskiva hos Elin innan det var dags att ta mitt pick och pack och börja ett nytt liv i Västra Götaland, med ny skola, ny lägenhet och nya människor!

September

Skolan drog igång på allvar, med data & engelska. och jag började komma i ordning i min lilla lägenhet. Vi hade tacokväll med klassen på skolan. Och när tvåorna kom tillbaka från LiAn blev det lite nollning för oss ettor. Mycket trevligt. Släkten kom och hälsade på, såg oss runt i staden och kollade på min lägenhet.

Oktober

Började en ny kurs i skolan och hela klassen blev helt andra människor. Vi hade avskedsfest för Ellen som bestämde sig för att hoppa av. Jag åkte till Lönsboda och lagade tänderna och passade på att träffa en hel bunt med människor. Bland annat Kajsa i Malmö som jag träffade i Australien. I kursen vi läste skulle vi guida en buss, spännande. Vi åkte på eventmässan med skolan. Felicia och jag åkte till Falköping och gick på Humorhimlen Live. Mycket bra! Sen tog jag med mig Simone hem och gick på Halloweenfest på Ekudden innan sommartid övergick till vintertid.

November

Andra halloweenfesten, denna gången i skolan. Vi började ännu en ny kurs och startade upp våra projektarbeten. I mitt fall TUR-mässan tillsammans med Ida, Sofia, Joanna och Caroline. Mikaela kom hem från Mocambique och jag överraskade alla inklusive mamma och pappa genom att komma hem oförvarnat! :) Några av oss i klassen åkte till Karlsborg för att delta i en workshop med Drivhuset. Lärorikt med dålig luft! :) Jag åkte till Skövde och shoppade ensam. Köpte fel byxor och tog med mig Simone för byte samt besök på ClasOhlson.Malin & Hanna kom och hälsade på. Vi tittade runt i stan och gick på julmarknad på Falbygdens Ost.

December

December inleddes med Magisk Stjärnkväll, där några i klassen hjälpte till på Sparbankens Arena i Lidköping. Jag besökte tandläkaren akut i Lidköping och fick betala en ganska stor summa. Vi hade tenta samt vinkväll. På lucia gick vi ner till Campus och kollade på luciatåg och åt lussekatt. Linnea kom och hälsade på. Vi var på julmarknad på Rörstrands, shoppade i Skövde och sprang rundor på stan. Vi avslutade vår första termin med pepparkaksbak och spel&vinkväll på skolan. Efter sista lektionen åkte jag, Ida och Felicia till Göteborg för att hänga vi musikhjälpens bur och gå på Jul på Liseberg. Därefter begav jag mig hem till Skåne för att fira jul och nyår hemma.

Kommentera

