helgen v. 41

I torsdags efter skolan gick jag till stationen i Lidköping och satte mig på en buss till Vara för att sedan ta tåget mot Borås och sedan mot Alvesta där min käre far och hund väntade på mig i bilen. Väl hemma i Lönsboda efter sju timmar on the road var klockan mycket och jag gick och la mig ganska direkt. På morgonen blev det en mysig frukost med mamma och sedan gick vi bygdegårdsrundan med rocky. han är så mysig. Fixade lite hemma innan jag tog bilen ( ÅH vad det är kul att köra bil! ) till Älmhult. Mötte Tony och kollade läget i studion innan vi drog till IKEA Värdshus och åt lunch. Tillbaka till Kylör (studion) för en kopp kaffe med tony & tobias. Skyndade mig ut till udden för ett snabbt besök på Möckelsnäs. Kändes RIKTIGT konstigt att träffa alla igen. Marina ville att jag skulle komma tillbaka. :) Sen var det hög tid att styra bilen mot Osby och tandläkaren. Träffade Mattias i väntrummet. Hade ett hål som han lagade direkt. Världens roligaste tandläkare. Hade lite tid att döda så jag gick till Swansons pratade lite om mitt liv – alltid trevligt. det ledde till att jag missade tåget. MEN det var en ganska bra sak, för jag fick träffa Jens-Ola en sista gång innan han åker till Autsralien. Det var mycket trevligt. inte minst att ha sällskap på tåget. :) Mötte upp malin i malmö, köpte falafel och glass och gick hem. En riktigt syster-kväll. somnade på soffan och sov riktigt gott. Åt frukost med malin innan hon åkte till lund för att jobba medan jag chillade i soffan innan det var dags att ge sig ut på stan för lite shopping och fika med kajsa som jag träffade i Australien. Det var verkligen konstigt att träffas på svensk mark. :) Sen shoppade jag lite och tog tåget från alla poliser i malmö ( fotbollsmatch och demonstration på samma gång) till lund. Gick till malins jobb hämtade upp henne och sen tog vi tåget till osby och bilen till lönsboda. Vi åt middag hela familjen. Fläskfilé mmmmmm :) sen gick jag hem till hanna och linus och alva där jenny patrik och liza också var! Så trevligt att träffa alla. Söndagsfrukost med hela familjen och sen tog jag och malin en promenad med rocky. pappa bytte till vinterdäck på bilen och mormor kom på söndagsmiddag! Slottsstek. ;) har ätit så mycket god mat i helgen. Sen packade jag in mina grejor i bilen och så var det dags att säga hejdå till mamma och pappa och malin och rocky och påbörja den lååååånga färden hem.

One thought on “helgen v. 41

  1. Pingback: 2011 « linda

Kommentera

