minus på karmakontot

Igår när jag tvättade hittade jag ett nytt torkrum med en jäkligt bra fläkt ! Det fanns ett bord där! Där la jag mina nycklar dumt nog! Precis när dörren gå igen bakom mig slår det mig att de är kvar inne i det låsta torkrummet! I te nog med det – min lägenhetsdörr är ju också låst! Fan! Det kommer en dam i trappan! YES! bara på besök jaha! Kul! Plingar på hos grannen – han som fick mitt förråd (tänker att vi kan ge och ta lite) ingen hemma! Ska jag behöva ringa en låssmed? Andra våningen – dörren i mitten! Jag kan ju passa på att se vem det är som klampar ovanför mig! nej ingen hemma! Dörren till vänster – ringer på – toaletten spolar, dörren öppnas och en gubbe knäpper byxorna! Jag förklarar min situation. Han tvättar händerna och lånar ut sin nyckel! Jag är lättad (och genomblöt av svett) springer ner i källaren ! Låser upp tar mina nycklar och springer upp till gubben igen! Tackar för lånet och går ner och viker tvätt! Jag ska nog börja köpa och slänga plagg så att jag slipper tvätta ! Eller också INTE lägga ifrån mig nycklarna!

20111009-220205.jpg

20111009-220212.jpg

Kommentera

